Mark Tamsma

Strategy: profitablity

 

Na een succesvolle afronding van zijn studie aan de Hogere Hotelschool in Den Haag, begon zijn loopbaan bij Deloitte. Als junior business consultant was hij actief binnen de Industrygroup Hospitality & Leisure. Door zijn sterke analytische en pragmatische wijze van adviseren, verliep zijn carrière binnen Deloitte voorspoedig.

 

Naast zijn functie als management consultant werd hij binnen Deloitte verantwoordelijk voor het kenniscentrum horeca, recreatie & cultuur en vervulde hij diverse landelijke projectmanagement functies bij de ontwikkeling van nieuwe innovatieve diensten ten behoeve van de horeca-en recreatieve sector. Gedurende zijn loopbaan groeide Deloitte tot één van de grotere accountants-en adviesdienstverlener binnen de horeca.

 

Na de overname van de Nederlandse Arthur Andersen praktijk, bleek de nieuwe strategie van Deloitte gericht te zijn op dienstverlening aan het groot bedrijf. Aangezien het leeuwendeel van de horeca-ondernemingen in Nederland als MKB aangemerkt kon worden, besloot hij zijn loopbaan bij Deloitte te beëindigen en zijn reeds opgebouwde expertise op zelfstandige basis voort te zetten.

 

De horeca heeft behoeften aan betaalbare, pragmatische ondersteuning door sparringpartners die daadwerkelijk kennis hebben van de sector. Derhalve werd door hem ´horeca-advies.nl´ in het leven geroepen. Een no-nonse horeca-adviesbureau dat zich uitsluitend op de horeca (gelieerde) sector richt met een breed spectrum van specialismen.

 

Naast zijn directiefunctie binnen horeca-advies.nl adviseert hij dagelijks tal van horeca-ondernemingen bij het realiseren van meer rendement. Tevens is hij vaste auteur van verschillende horecavakbladen waaronder ´Hospitality Management´,´De Restaurantkrant´,´De Cafékrant´,´Lunchroom´, en ´Tips & Advies Horeca´ en wordt hij veelvuldig gevraagd als spreker tijdens landelijke en/of regionale expertbijeenkomsten.